Grand Centrals imponerande stationshus i New York den 14 maj 1996.
Den imponerande entréhallen i Grand Central Terminal samma dag.
T.v. ett av Metro North och t.h. Long Island Railroads (LIRR) tåg på Grand Central samma dag.
En tyvärr för mörk bild
av New Jersey Transit (NJT) ALP44 4417 på Pennsylvania station i New York den 15 maj 1996. Loket, som i princip motsvarar en Rc6:a, tillverkades av ABB i
Västerås 1995 och exporterades till USA.
Nyrenoverade Union station i Washington DC den 20 maj 1996.
Union station i
Washington DC den 20 maj 1996. T.v. Amtrak AEM7 923, i princip en
Rc4, och till höger en "switcher", nummer 798.
Amtrak AEM7 923 redo att avgå med en Metroliner till New York på Union station i Washington DC den 20 maj 1996.
Ett Metroliner-tåg med Amtrak AEM7 927 som dragare närmar sig Union station i
Washington DC den 20 maj 1996.
T.v. ses ett tunnelbanetåg.
Två av Amtraks E60-lok på Union station i Washington DC den 20 maj 1996.
Ett tunnelbanetåg på
linje 6 lämnar stationen 51st Street i New York i maj 1996. Kollektivtrafiken i
New York City bedrivs av MTA.
Stilig stationsskylt i mosaik på 51st Street i New York i maj 1996.
Metron i Washington DC vid station Capitol South i maj 1996.
Senast uppdaterad: 2023-01-07
Webbmästare Johan Hellström
© Johan Hellström 2004-2023